CAB Support

I menyn till vänster hittar du bland annat CABs filarkiv innehållande användarinstruktioner, release notes och CABAS-dokument.

SUPPORTKONTAKT

MÅNDAG - FREDAG: 08.00-16.30

Du når oss måndag-fredag, helgfria vardagar. Uppge ditt/ert CID/licensnummer när du kontaktar oss för supportärenden.

+46 (0)19-15 86 88

Felanmälan kan lämnas till telefonist dygnet runt på supportnumret ovan.

 
Prata med våra supporttekniker

När du ringer oss kopplas du i första hand till en supporttekniker. Om alla tekniker är upptagna och kötiden för lång kopplas du automatiskt till en telefonist. Till telefonisten lämnar du ditt ärende och en av våra supporttekniker kontaktar dig så snart som möjligt.

Detta innebär flera fördelar för dig

  • Alltid ett personligt bemötande.
  • Ditt ärende registreras i vårt ärendehanteringssystem.
  • Supporttekniker kontaktar dig snarast möjligt efter lämnat meddelande.
Vår Policy

Vår ambition är att tekniska problem och incidenter återkopplas/besvaras samma dag inom supportens öppettider 08:00 – 16:30.

Kundserviceärenden, såsom till exempel beställningar och fakturafrågor, besvaras inom 1-3 arbetsdagar. 

I vår FAQ kan du få svar på många frågor, till exempel:

  • Allmänna frågor, installation på ny dator, byta lösenord och ändra språk.
  • CABAS Grunddata, lägga till ny användare eller nytt försäkringsbolag.
  • CABAS Kalkylhantering, uppdatera kalkyl och hur statistikportalen fungerar.
  • CAB Plan Grunddata, koppla resurs till team och justera upparbetning.
  • CAB Plan Guider, hur filter fungerar i flödesvisningen och att planera om moment.
  • ALLDATA reparationsmetoder, guider och instruktioner.
DRIFTINFORMATION

Besök CAB Status Page för aktuell driftstatus: https://status.cab.se/

Visit the CAB Status Page for the current operating status: https://status.cab.se/

FJÄRRSTYRNING

Fjärrstyrning Sverige via TeamViewer

REMOTE SUPPORT ›

SYSTEMENS TILLGÄNGLIGHET

CABAS och CAB Plan är tillgängliga dygnet runt, med undantag för planerade driftstopp. Viss störning kan förekomma mellan 22:00 - 01:00 då backup och service görs på servarna. Ökad beredskap för driftstörningar råder från 06:00-21:00, måndag-fredag.

INTEGRATIONER

Automaster

2019-05-06 Om integrationen till CABAS inte längre fungerar betyder det att du har en integration som utgått. CDK har utvecklat en ny integration mellan Automaster och CABAS som du beställer genom din kontaktperson för AutoMaster.

SYSTEMKRAV CABAS/CAB PLAN