Support och underhåll

SUPPORTINFORMATION
Systemens tillgänglighet

CABAS och CAB Plan är tillgängliga dygnet runt, med undantag för planerade driftstopp. Viss störning kan förekomma mellan 22:00 - 01:00 då backup och service görs på servarna. Ökad beredskap för driftstörningar råder från 06:00-21:00, måndag-fredag.

Du kopplas alltid till en supporttekniker

När du ringer oss kopplas du i första hand till en supporttekniker. Om alla tekniker är upptagna och kötiden för lång kopplas du automatiskt till en telefonist. Till telefonisten lämnar du ditt ärende och en av våra supporttekniker kontaktar dig så snart som möjligt.

Detta innebär flera fördelar för dig
  • Alltid ett personligt bemötande
  • Ditt ärende registreras i vårt ärendehanteringssystem
  • Supporttekniker kontaktar dig snarast möjligt efter lämnat meddelande
Vår Policy

Vår ambition är att tekniska problem och incidenter återkopplas/besvaras samma dag inom supportens öppettider 08:00 – 16:30.

Kundserviceärenden, såsom till exempel beställningar och fakturafrågor, besvaras inom 1-3 arbetsdagar.

I vår FAQ kan du få svar på många frågor, till exempel:

Allmänna frågor, installation på ny dator, byta lösenord och ändra språk.
CABAS Grunddata, lägga till ny användare eller nytt försäkringsbolag.
CABAS Kalkylhantering, uppdatera kalkyl och hur statistikportalen fungerar.
CAB Plan Grunddata, koppla resurs till team och justera upparbetning.
CAB Plan Guider, hur filter fungerar i flödesvisningen och att planera om moment.
ALLDATA reparationsmetoder, guider och instruktioner.

Du når FAQ via "Support" i CABAS/CAB Plan.

FJÄRRSTYRNING

Fjärrstyrning Sverige via TeamViewer


DRIFTINFORMATION

Besök CAB Status Page för aktuell driftstatus: https://status.cab.se/länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Visit the CAB Status Page for the current operating status: https://status.cab.se/länk till annan webbplats

SUPPORTKONTAKT
MÅNDAG - FREDAG: 08.00-16.30

Felanmälan kan lämnas till telefonist dygnet runt på supportnumret nedan. Uppge ert CID/licensnummer när du kontaktar supporten för supportärenden.

+46 (0)19-15 86 88

Systemkrav CABAS/CAB Plan
PLANERADE UPPDATERINGAR

Nedan presenteras 2019 års uppdateringar av CSP.

Version

Leverans

Uppdateringstyp

2019:1

2019-02-09

Modelluppdateringar

CSP Februari

2019-02-09

Programuppdatering

2019:2

2019-03-07

Modelluppdateringar

CSP April

2019-04-06

Programuppdatering

2019:3

2019-04-06

Modelluppdateringar

2019:4

2019-06-15

Modelluppdateringar

CSP Juni

2019-06-15

Programuppdatering

2019:5

2019-09-05

Modelluppdateringar

CSP Oktober

2019-10-05

Programuppdatering

2019:6

2019-10-24

Modelluppdateringar

2019:7

2019-12-07

Modelluppdateringar

CSP December

2019-12-07

Programuppdatering





orange prick