CAB Damage Inspection Booking

Webbaseret booking af skadeinspektion

CAB Damage Inspection Booking

Gennem CAB Damage Inspection Booking kan kunden, det vil sige bilejeren, selv booke en tid til skadeinspektion. Og når bookingen er foretaget, registreres den direkte i CAB Plan.

Værkstedet får via tjenesten en kundetilpasset webside, der gøre det let for kunderne, samtidig med at den frigør tid. Den passer både til uafhængige skadeværksteder og koncerner.

Gennem tjenesten får værkstedet en webbaseret portal, hvor man nemt administrerer:

  1. Virksomhedens logotype
  2. Virksomhedsbillede
  3. Linkadresse til bookingside
  4. Abonnement med køretøjsoplysninger fra ekstern samarbejdsparter
  5. Godkender eller nægter værksteder at blive tilgængelige for booking af skadeinspektion

Når websiden er klar, anvendes en adresse til publicering på
hjemmeside, hvor kunden klikker for at komme videre til bookingen af skadeinspektionen.

Ved bookingen af skadeinspektionen skal kunden:

  1. Angive registreringsnummer
  2. Angive by (kun ved koncernløsning)
  3. Vælge skadeværksted (kun ved koncernløsning)
  4. Vælge tid og dato for skadeinspektion
  5. Angive ejer-/føreroplysninger og telefonnummer
  6. Få en bookingbekræftelse via SMS eller mail

 

CABAS Produktinformation

Systemkrav CABAS

Applikationen stöds av följande operativsystem:

  • Windows Vista SP2
  • Windows 7 SP1
  • Windows 8 (Inte RT)
  • Windows 8.1 (Inte RT)
  • Windows Server 2008 SP2
  • Windows Server 2008 R2 SP1
  • Windows Server 2012
  • Windows Server 2012 R2
Förinstallerad programvara
Uppkoppling

Näterverkskapacitet/uppkoppling: 2Mbit/s
(obs både uppströms och nedströms) mot Internet

Web Proxy

CAB Service Platform and use of Web Proxies

Datorkrav
  • Processor: 1GHz,
  • RAM: 500 MB ledigt utrymme tillgängligt 
  • (CAB rekommenderar maskinvara med minst 2 GB installerat RAM)
  • Hårddisk: 100 MB tillgängligt
  • Skärmupplösning: Skärmens rekommenderade upplösning - Lägre upplösning kan används, men med ev. försämrad kvalitet.
  • Minimum 1024*768
Kommunikation

Klientapplikationen exekveras på den lokala datorn men hämtar och sparar data i CAB's driftmiljö. Detta innebär att en internetuppkoppling krävs för att köra systemet. Kraven på bandbredd är satt till 2Mbit/s (både uppströms OCH nedströms) för att erhålla bra svarstider. Systemet kan användas vid lägre bandbredder. Svarstiderna för laddning av foto och 3D är det som påverkas mest av den tillgängliga bandbredden.

Vid installation eller uppdatering av CSP-mjukvaran används Amazon CloudFront för att ge goda nedladdningsprestanda och hög tillgänglighet. Därför behöver de användare som gör en installation ha åtkomst via HTTPS (port 443) till *.cloudfront.net (Mer detaljerad domäninformation kan fås på begäran).


Säkerhet

Användare identifieras med användarnamn och lösenord. Lösenordsregler finns för att se till att lösenord inte blir för enkla. CABAS använder ingen egenutvecklad autentisieringskod utan

använder Active Directory för att hantera användare. Användaren måste ange användaruppgifter vid inloggning. Det finns en funktion för att komma ihåg de senaste använda användaruppgifterna. Dessa uppgifter krypteras och sparas i användarens katalog (Documents and settings). Trafiken mellan klienten och servern är krypterad med SSL och webbplatsen använder certifikat för att säkerställa identiteten. Alla filer som laddas ned från CABAS webbsida är signerade med CAB´s certifikat för kodsignering. Alla certifikat är utfärdade av Thawte.