Reparaturuntersuchungen

Reparaturuntersuchungen und benchmarks

Reparaturuntersuchungen anhand von 3D-Daten in DMU

Virtuelle Demontage und Montage der Bauteile mit der dazugehörigen Reparaturprozessbeschreibung. Durchführung von sogenannten TOP-200 Untersuchungen, um die Arbeitszeitkosten für garantierelevante Bauteile zu ermitteln. Anhand ermittelter Daten wird eine mögliche Darstellung alternativer Reparaturmethoden und -lösungen aufgezeigt.

Reparaturmethodenoptimierung anhand von 3D-Daten in DMU

Virtuelle Demontage und Montage der Bauteile zur Untersuchung der Ausbauhüllen und des Bauraumes. Daraus folgt eine Ableitung von Zugänglichkeiten, Anwendung des Kundendienstwerkzeuges, Betrachtung des Freiganges von Normverschraubungen und Aufzeigen von Konfliktpunkten.

Crash-Reparaturuntersuchungen

Analyse des tatsächlichen Schadenbedarfes von Fahrzeugen anhand von Marktdaten. Des Weiteren werden Vorschläge zur Reduzierung des Schadensbedarfes durch eine Veränderung der Konstruktion, des Ersatzteildesigns, der Reparaturfolge und dementsprechend der Reparaturzeit abgeleitet. Zur Vermeidung von Kalkulationsfehlern, werden diese Informationen Gutachtern zur Verfügung gestellt. Zudem werden Reparaturstudien durchgeführt, um die preiswerteste Reparaturmethode zu ermitteln.

Benchmarks

Durchführung modellübergreifender Benchmarks bei Reparaturanalysen in den Punkten Reparaturzeiten, Arbeitsprozesse und Reparaturmethodik. Außerdem erstellen wir Benchmarks in Hinsicht auf zukünftige After Sales Systeme, auf Basis der derzeit im Handel angewendeten Systeme.

CABAS Produktinformation

Generella systemkrav CABAS

Applikationen stöds av följande operativsystem:

  • Windows Vista SP2
  • Windows 7 SP1
  • Windows 8 (Inte RT)
  • Windows 8.1 (Inte RT)
  • Windows Server 2008 SP2
  • Windows Server 2008 R2 SP1
  • Windows Server 2012
  • Windows Server 2012 R2
Förinstallerad programvara
Uppkoppling

Näterverkskapacitet/uppkoppling: 2Mbit/s
(obs både uppströms och nedströms) mot Internet

Web Proxy

CAB Service Platform and use of Web Proxies

Specifika datorkrav CABAS
  • Processor: 1GHz,
  • RAM: 500 MB ledigt utrymme tillgängligt 
  • (CAB rekommenderar maskinvara med minst 2 GB installerat RAM)
  • Hårddisk: 100 MB tillgängligt
  • Skärmupplösning: Skärmens rekommenderade upplösning - Lägre upplösning kan används, men med ev. försämrad kvalitet.
  • Minimum 1024*768
Kommunikation

Klientapplikationen exekveras på den lokala datorn men hämtar och sparar data i CAB's driftmiljö. Detta innebär att en internetuppkoppling krävs för att köra systemet. Kraven på bandbredd är satt till 2Mbit/s (både uppströms OCH nedströms) för att erhålla bra svarstider. Systemet kan användas vid lägre bandbredder. Svarstiderna för laddning av foto och 3D är det som påverkas mest av den tillgängliga bandbredden.

Vid installation eller uppdatering av CSP-mjukvaran används Amazon CloudFront för att ge goda nedladdningsprestanda och hög tillgänglighet. Därför behöver de användare som gör en installation ha åtkomst via HTTPS (port 443) till *.cloudfront.net (Mer detaljerad domäninformation kan fås på begäran).


Säkerhet

Användare identifieras med användarnamn och lösenord. Lösenordsregler finns för att se till att lösenord inte blir för enkla. CABAS använder ingen egenutvecklad autentisieringskod utan

använder Active Directory för att hantera användare. Användaren måste ange användaruppgifter vid inloggning. Det finns en funktion för att komma ihåg de senaste använda användaruppgifterna. Dessa uppgifter krypteras och sparas i användarens katalog (Documents and settings). Trafiken mellan klienten och servern är krypterad med SSL och webbplatsen använder certifikat för att säkerställa identiteten. Alla filer som laddas ned från CABAS webbsida är signerade med CAB´s certifikat för kodsignering. Alla certifikat är utfärdade av Thawte.