Support och underhåll

SUPPORTINFORMATION
Systemens tillgänglighet

CABAS och CAB Plan är tillgängliga dygnet runt, med undantag för planerade driftstopp. Viss störning kan förekomma mellan 22:00 - 01:00 då backup och service görs på servarna. Ökad beredskap för driftstörningar råder från 06:00-21:00, måndag-fredag.

Du kopplas alltid till en supporttekniker

När du ringer oss kopplas du i första hand till en supporttekniker. Om alla tekniker är upptagna och kötiden för lång kopplas du automatiskt till en telefonist. Till telefonisten lämnar du ditt ärende och en av våra supporttekniker kontaktar dig så snart som möjligt.

Detta innebär flera fördelar för dig
  • Alltid ett personligt bemötande
  • Ditt ärende registreras i vårt ärendehanteringssystem
  • Supporttekniker kontaktar dig snarast möjligt efter lämnat meddelande
Vår Policy

Vår ambition är att tekniska problem och incidenter återkopplas/besvaras inom supportens öppettider 08:00 – 16:30.

Kundserviceärenden såsom fakturafrågor besvaras inom 1-3 arbetsdagar. 

För frågor gällande:

  • CABAS Kalkylering Statistik, Uppdatera kalkyl
  • CABAS/CAB Plan Installera CSP på ny dator, ändra språk
  • CAB Plan Guider
  • CABAS Grunddata Lägg till försäkringsbolag/användare, Uppdatera befintligt avtal, Inställningar VTR-fråga
  • AllData reparationsmetoder

hänvisar vi till vår kundportal och FAQ, där finns fler exempel än som nämns ovan och som du når via CABAS/CAB Plan och Support

FJÄRRSTYRNING

Fjärrstyrning Sverige via TeamViewer


DRIFTINFORMATION
2019-02-19

Release CSP 19.2.2 (patch)

We are deploying a patch to fix the following main problem: - Spareparts imported from DMS systems can not be edited or copied in CABAS.

Start time

Feb 19, 21:00 CET

Estimated duration

1 hour

SUPPORTKONTAKT
MÅNDAG - FREDAG: 08.00-16.30

Felanmälan kan lämnas till telefonist dygnet runt på supportnumret nedan. Uppge ert CID/licensnummer när du kontaktar supporten för supportärenden.

+46 (0)19-15 86 88

Systemkrav CABAS/CAB Plan
PLANERADE UPPDATERINGAR

Nedan presenteras 2019 års uppdateringar av CSP.

Version

Leverans

Uppdateringstyp

2019:1

2019-02-09

Modelluppdateringar

CSP Februari

2019-02-09

Programuppdatering

2019:2

2019-03-07

Modelluppdateringar

CSP April

2019-04-06

Programuppdatering

2019:3

2019-04-06

Modelluppdateringar

2019:4

2019-06-15

Modelluppdateringar

CSP Juni

2019-06-15

Programuppdatering

2019:5

2019-09-05

Modelluppdateringar

CSP Oktober

2019-10-05

Programuppdatering

2019:6

2019-10-24

Modelluppdateringar

2019:7

2019-12-07

Modelluppdateringar

CSP December

2019-12-07

Programuppdatering





orange prick