Support och underhåll

SUPPORTINFORMATION
Systemens tillgänglighet

CABAS och CAB Plan är tillgängliga dygnet runt, med undantag för planerade driftstopp. Viss störning kan förekomma mellan 22:00 - 01:00 då backup och service görs på servarna. Ökad beredskap för driftstörningar råder från 06:00-21:00, måndag-fredag.

Du kopplas alltid till en supporttekniker

När du ringer oss kopplas du i första hand till en supporttekniker. Om alla tekniker är upptagna och kötiden för lång kopplas du automatiskt till en telefonist. Till telefonisten lämnar du ditt ärende och en av våra supporttekniker kontaktar dig så snart som möjligt.

Detta innebär flera fördelar för dig
  • Hjälp med ärendet direkt
  • Alltid ett personligt bemötande
  • Ditt ärende registreras i vårt ärendehanteringssystem
  • Supporttekniker kontaktar dig snarast möjligt efter lämnat meddelande
Vår Policy

Vår ambition är att hjälpa dig så snabbt som möjligt, men vid vissa tillfällen kan supporten vara överbelastad och då gäller följande policy:

  • Inrapporterat ärende under en förmiddag ska återkopplas senast under eftermiddagen samma dag.
  • Inrapporterat ärende under en eftermiddag ska återkopplas senast under förmiddagen följande arbetsdag.
FJÄRRSTYRNING

Fjärrstyrning Sverige via TeamViewer


DRIFTINFORMATION

2018-08-16

Det har förekommit driftstörningar under förmiddagen i reservdelsleverantörens (Fenix) system.

Fenix rapporterar att problemet nu är löst

SUPPORTKONTAKT
MÅNDAG - FREDAG: 08.00-16.30

Felanmälan kan lämnas till telefonist dygnet runt på supportnumret nedan. Uppge ert CID/licensnummer när du kontaktar supporten för supportärenden.

+46 (0)19-15 86 88

Systemkrav CABAS/CAB Plan
PLANERADE UPPDATERINGAR

Nedan presenteras 2018 års uppdateringar av CSP.

Version

Leverans

Uppdateringstyp

2018:1

2018-02-10

Modelluppdateringar

CSP Februari

2018-02-10

Programuppdatering

2018:2

2018-03-08

Modelluppdateringar

CSP April

2018-04-21

Programuppdatering

2018:3

2018-04-26

Modelluppdateringar

2018:4

2018-06-09

Modelluppdateringar

2018:5

2018-05-05

GDPR-release

CSP Juni

2018-06-09

Programuppdatering

CSP Oktober

2018-10-06

Programuppdatering

2018:6

2018-10-25

Modelluppdateringar

2018:7

2018-12-08

Modelluppdateringar

CSP December

2018-12-08

Programuppdatering




 

orange prick