reparationsmetoder i CABAS

Nu erbjuds Thatchams metoder

Enklare reparationsprocess med reparationsmetoder i CABAS

Reparationsmetoder i CABAS bidrar till att effektivisera reparationsprocessen. Du får reparationsmetoderna direkt i systemet och kan enkelt spara dem på din dator. Nu erbjuds Thatchams reparationsmetoder i CABAS och systemet är förberett för att ansluta metoder från fler leverantörer. Det hoppas vi kunna göra inom kort.

Thatchams reparationsmetoder direkt i CABAS

Du får Thatchams reparationsmetoder direkt i CABAS, som PDF-filer. Du kan också spara ner PDF-filen på din dator. Thatchams reparationsmetoder täcker cirka 70 procent av de kalkyler som görs i Sverige under ett år.

Reparationsmetoder fås automatiskt - utifrån vald åtgärd

När en eller flera åtgärder väljs skapas ett paket med reparationsmetoder som nås och öppnas direkt i CABAS. Denna integration underlättar arbetet och sparar tid för användaren. 

Fler användare

Upp till fyra personer kan, inom ramen för en CABAS-licens, hämta och skapa metoder och metodpaket från Thatcham via CABAS. Kontakta oss om fler användare behöver få tillgång till reparationsmetoderna.

CABAS är förberett för fler leverantörer

CABAS är förberett för att kunna ansluta reparationsmetoder från fler leverantörer och det hoppas vi kunna göra inom kort. 

Utbildningar

  • Utbildningar

    Kunskap ger resultat - Vill du veta mer om våra utbildningar?...

CABAS Produktinformation

Systemkrav CABAS

Applikationen stöds av följande operativsystem:

  • Windows Vista SP2
  • Windows 7 SP1
  • Windows 8 (Inte RT)
  • Windows 8.1 (Inte RT)
  • Windows Server 2008 SP2
  • Windows Server 2008 R2 SP1
  • Windows Server 2012
  • Windows Server 2012 R2
Förinstallerad programvara
Uppkoppling

Näterverkskapacitet/uppkoppling: 2Mbit/s
(obs både uppströms och nedströms) mot Internet

Web Proxy

CAB Service Platform and use of Web Proxies

Datorkrav
  • Processor: 1GHz,
  • RAM: 500 MB ledigt utrymme tillgängligt 
  • (CAB rekommenderar maskinvara med minst 2 GB installerat RAM)
  • Hårddisk: 100 MB tillgängligt
  • Skärmupplösning: Skärmens rekommenderade upplösning - Lägre upplösning kan används, men med ev. försämrad kvalitet.
  • Minimum 1024*768
Kommunikation

Klientapplikationen exekveras på den lokala datorn men hämtar och sparar data i CAB's driftmiljö. Detta innebär att en internetuppkoppling krävs för att köra systemet. Kraven på bandbredd är satt till 2Mbit/s (både uppströms OCH nedströms) för att erhålla bra svarstider. Systemet kan användas vid lägre bandbredder. Svarstiderna för laddning av foto och 3D är det som påverkas mest av den tillgängliga bandbredden.

Vid installation eller uppdatering av CSP-mjukvaran används Amazon CloudFront för att ge goda nedladdningsprestanda och hög tillgänglighet. Därför behöver de användare som gör en installation ha åtkomst via HTTPS (port 443) till *.cloudfront.net (Mer detaljerad domäninformation kan fås på begäran).


Säkerhet

Användare identifieras med användarnamn och lösenord. Lösenordsregler finns för att se till att lösenord inte blir för enkla. CABAS använder ingen egenutvecklad autentisieringskod utan

använder Active Directory för att hantera användare. Användaren måste ange användaruppgifter vid inloggning. Det finns en funktion för att komma ihåg de senaste använda användaruppgifterna. Dessa uppgifter krypteras och sparas i användarens katalog (Documents and settings). Trafiken mellan klienten och servern är krypterad med SSL och webbplatsen använder certifikat för att säkerställa identiteten. Alla filer som laddas ned från CABAS webbsida är signerade med CAB´s certifikat för kodsignering. Alla certifikat är utfärdade av Thawte.